Sofias serietips #1

Hejsan! Sofia heter jag och är Kajsas syster. Själv driver jag en serieblogg www.nattstad.se/Sofia.Mattsson  jag skriver in alla serier som jag ser på, men eftersom jag inte kan få nog att prata om serier passar jag på att låna min systers blogg också.
 
Mitt första tips här blir en av mina absoluta favoritserier för stunden och det är Hart of Dixie. Jag älskar i stort sätt allt om denna serien, den är extremt mysig och charmig och ett stort plus är att Rachel Bilson är med. Ett stort plus är också att Hart of Dixie bara blir bättre och bättre!
Serien handlar om:
Zoey Hart (Rachel Bilson, the OC) är en lovande ung läkare i New York och dotter till en av värdens främsta hjärtkiruger. När hon inte får den praktik platsen som hon ville ha i New York även om hon enligt sig själv var den bästa av alla som sökt platsen. Anledningen till att hon inte fick platsen är att hon inte vet hur man behandlar människor. Så det ena leder till det andra och Zoey hamnar i den lilla byn Bluebell Alabama, där folk lever för sina traditioner och inte är jätte moderna. Man kan lungt säga att hon inte passar in, när hon också får veta att hon ärvt halva läkarmottagningen uppstår det ett minde krig mellan Zoey och den andra läkaren som anser att han ska vara den enda läkaren i Bluebell och kampen om patienterna har börjat.

Vill ni läsa mer om Hart of Dixie kan ni göra det här, där jag har skrivit lite om varje avsnitt sen jag startade min serieblogg,www.nattstad.se/Sofia.Mattsson
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Veckans blogg vinnare är publicerad nu, kika in och kolla om det var du som vann? :)

2012-12-20 @ 22:32:31
URL: http://foreeveermee.blogg.se/
Postat av: FREDRIKA PERSSON

ha en bra dag!

2012-12-21 @ 13:52:04
URL: http://nattstad.se/fredrikapersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Du är som jag, lat?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0