Tjuvarnas jul

Förra årets Julkalender tyckte jag var bra.
Det var massa snö och det tycker jag är ett av det viktigaste i en julkalender. Den utspelar sig heller inte i nutid, enligt mig gjorde det julkalender väldigt bra. Då passade även tjuv temat in.
 
Klappsnapparna jag gillar inte bossen direkt, men det måste finnas någon man ogillar för att det ska bli bra. Dem andra tycker jag bara är härliga.

Något jag inte förstår mig på varför klagar man på årets julkalender, borde man inte klagat på Tjuvarnas Jul då. Asså man ska ju inte lära små barn att tjäla, det är princip samma sak som anden i glaset.

I julkalendern fanns det snälla som dumma personer, i slutet blev det så att de som var snälla fick det bra, som barnen på barnhemmet. Den dumma ägaren till varuhuset (tror hon kallades för direktörskan), hon som hade barnen på barnhemmet som anställda, fast barnen inte tjänade några pengar, hon gick det inte så bra för. Eller han som tog hand om barnhemmet, han skulle hela tiden ha pengar. 

I alla fall de som hade ett gott hjärta blev det bra för och de som hade ett ont hjärt gick det värre för.
Lånad bild från google.

Kommentarer
Postat av: Tyra

kul design

Svar: SV: TAck
thetimeoflove.blogg.se

2012-12-10 @ 17:10:18
URL: http://tyyra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Du är som jag, lat?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0