How to do something good

Bekämpa fattigdomen.

Men hur ska man göra? Det många sätt, min skola är med i ett där de bidrar med pengar till ett barnhem för handikappade.
-
Det är ett smart sätt. De som finns inom den byn kan få hjälp av barnhemmet.(Jag vet inte riktigt på vilket sätt). Men jag vill göra något mer, något större. Göra många barnhem eller hus där fattiga kan bo. Men allt detta kräver pengar. Då är sammarbetet som på min skola smart. Många hjälper till och man gör något för andra. Det finns många fler ideer på lösningar.
-
På min skola exempel, där är vi är lediga en gång varje år. Den dagen tjänar vi in pengar 100kr var, till barnhemmet i Syd Afrika. Då har man med sig sina intjänade pengar till skolan på kvällen när det är öppet hus.
Dessa pengar går till ett barnhem för handikappade. Vi har även ett projekt i slöjden där 7:orna gör lapptäcken som skickas ner till Syd Afrika.(Mitt lapptäcke som jag och en klasskompis gjorde blev inte ner skickat denna gången istället hänger det i Biblioteket så alla kan se det). Synd att jag inte har en bild.
-
Jag hade tänkt uppfylla min önskan, min dröm någon gång i framtiden, när jag har tid och pengar. Ville bara berätta om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Du är som jag, lat?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0