Tips för att må bra/acceptera sig själv

Ge dig själv 5 pepp, varje kväll. Har du komplex för ditt utseende eller bara tycker att du ser ful ut, att du letar upp fel hela tiden då ska du.

1. Leta upp fem saker på dig själv som du gillar och som du inte har komplex för och säga ex "Jag har väldigt fina ögon, jag gillar min hårfärg". Detta för att du inte ska tänka på det som du har komplex för och mår dåligt över. Du kan säga samma sak varje kväll. Eller gå nu och ställ dig framför spegeln.

Det kan även vara så att det är något i din personlighet eller ditt beteende som du inte gillar, då ska du komma på 5 saker, som du vill ändra på och hur du ska ändra på det.
 
Du tycker du shoppar alldeles för mycket. Varje gång du går in i en affär är det något du ser som du gillar och du måste bara ha det. 
 
Mitt knep är att du har ett sparkonto. Där du har dina pengar och de pengarna använder du inte utan du sparar dem. Men grejen är inte att du inte ska köpa något alls, kanske till en början.
Du ska sedan ha ett konto som du har lite pengar på och handlar med. Då kan du inte köpa varenda sak du ser utan nu får du tänka till.
Vad är viktigast vad har jag mest användning för. Tänka igenom beteende och liknande.

Kommentarer
Postat av: FlizanLizan

sv: härligt, jadå :D

2012-10-30 @ 13:08:55
URL: http://flizanlizan.blogg.se
Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

superbra tips! :)

--
Hjälp mig? (sista dagen i dag!) :D
http://adaras.se/2012/october/hjalp-mig-vinna.html#comment

2012-10-30 @ 14:48:12
URL: http://adaras.se
Postat av: Anonym

vad bra tips!

2012-10-30 @ 19:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Du är som jag, lat?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0