Österrike/Schladming del 2

Dag 3 Julafton
Här ska jag ut och åka skidor.

Här satt jag i liften på väg mot kälke åkningen, som var på ett annat berg. Sist vi var här i Schladming skulle vi ta den här liften för att komma tillbaka till hotellet. Tyvärr missade vi liften med någon minut. Så vi fick ta taxi. Men det roliga är att min bror och kusin gick hela vägen och bar på skidor och stavar, men min bror var så sur för att han ville inte gå så min kusin fick bära bådas skidor.
Här fastnade jag på kälke åkningen, tänkte chill nu tar vi en bild. Kälke banan var så lång så när vi åkt halva frågar jag min danska guide hur långt är det kvar, han ryckte på axlarna och sa på danska vet inte,  han förstod säkerligen inte ens vad jag sa. Kälke banan var så lång så när jag kom ner hade alla nästan ätit upp sin macka som de fått och det var jag och två till som det inte gick snabbt för. Jag hade sagt innan att jag skulle vara sist, men det var mer för att inte krocka eller ramla av kälken. Väl  framme så ger jag kälken till min syster sedan la jag mig ner och bara tänkte, "tack och lov för att jag kom ner, kunde blivit överskörd av skidåkaren som körde störtlopp".

På kvällen blev det Afterski, jag ställde mig upp en gång när och det var svenskt SWEDISH HOUSE MAFFIA med "Don´t you worry child". Dem hade en TV som man kunde titta på samtidigt, så när låten gick visades framträdandet när Swedish House Maffia var där och hade ski-opening. Därav bilden i headern.

Här på afterski tog jag även as cool bild på min brorsa, hade jag tagit bilden 1 sekund senare hade jag haft min brors hand och inte bilden som min bror kan tänka sig att ha som Facebook bild.

Kommentarer
Postat av: Agnes

Sv; Nejdå!
Jag blev nummer 98!

Allt bra? :)

2013-01-03 @ 19:16:06
URL: http://agnez.blogg.se
Postat av: Matilda Johansson

Vann du länken och lyckades gissa rätt vad det var i paketet? Kolla här: http://enmatilda.blogg.se/2013/january/svar-och-vinnare-lanktavling-vad-ar-det-i-paketet.html#comment :)

2013-01-05 @ 21:37:46
URL: http://enmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Du är som jag, lat?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0